Villkor

Villkoren styr hur Arozzi Europe hanterar hela inköpsprocessen; från att du lägger en vara i din varukorg och genomför köpet till att du får din beställning och eventuella efterförsäljningsprocesser.

1. Betalningsvillkor

1.1 Tillgängliga betalningsmetoder

Stripe– Betala direkt med ditt kredit-/betalkort.

PayPal – Betala via ditt PayPal-konto eller ditt kredit-/betalkort med PayPals betalningsportal (inget PayPal-konto behövs).

Klarna Payments – Detta är endast tillgängligt för dessa länder: Österrike, Danmark, Tyskland, Finland, Nederländerna, Norge, Sverige och Storbritannien. Betalningsmetoderna Klarna erbjuder varierar också beroende på land.

Banköverföring – Efter att beställningen är gjord får du våra bankuppgifter och du kan sedan överföra pengarna manuellt från din bank. Om vi inte har fått en betalning inom 14 dagar kommer din beställning att annulleras och tas bort.

1.2 Extra avgifter

1.2.1 Medlemsländer i Europeiska unionen

Det är INGA extra avgifter för medlemsländer i Europeiska unionen. Beloppet du ser i kassan är den enda avgift som du kommer att behöva betala.

1.2.2 Länder utanför Europeiska unionen

Norge
Beställningar till Norge är momsfria vid köptillfället vilket innebär att du måste betala norsk moms när paketet/paketen anländer. Däremot debiteras tullavgifterna i kassan så det är ingen du som kund behöver tänka på. Om importmomsen inte betalas kommer beställningen att returneras till oss och vi måste debitera dig för returkostnaden.

Schweiz
Beställningar till Schweiz är momsfria vid köptillfället vilket innebär att du måste betala schweizisk moms när paketet/paketen anländer. Däremot debiteras tullavgifterna i kassan så det är ingen du som kund behöver tänka på. Om importmomsen inte betalas kommer beställningen att returneras till oss och vi måste debitera dig för returkostnaden.

2. Frakt och leverans

2.1 Order- och leveransprocess.

För de flesta länder använder vi fraktbolaget UPS. Det enda undantaget är Sverige där vi använder oss av fraktbolaget PostNord. Beställningar till Sverige hämtas upp cirka 15.30 (CET). Paketen som hämtas ut av UPS kommer att hämtas upp mellan 13.00 – 14.00 (CET). Så om du lägger din beställning tidigt kommer paketen att skickas samma dag.

Alla paket skickas från vårt lager i Sverige. När beställningen har skickats får du ett e-postmeddelande till den adress du angav i kassan med information om hur du spårar ditt paket.

Från och med 2020-09-10 kan du även att se spårningsinformationen under beställningar när du är inloggad på ditt konto.

Du kan hitta en lista över de länder vi kan leverera till och den genomsnittliga leveranstiden här.

2.2 Saknade eller försenade leveranser

I vissa fall kan leveranserna försenas på grund av oförutsedda omständigheter och vi kan inte garantera de leveranstider som vi har skrivit. Och en försenad leverans är inte ett skäl för att häva köpet.

Om ett paket har förlorats under transporten tar vi fullt ansvar och vidtar nödvändiga åtgärder för att säkerställa att vi löser det med kunden i fråga.

2.3 Outlösta eller nekade paket

För paket som inte hämtas ut på ditt postkontor eller paket som nekas vid dörren förbehåller sig Arozzi rätten att debitera dig en hanteringsavgift för att täcka returkostnaden för paketet/paketen. Avgiften varierar beroende på leveransland och storlek på paketet/paketen.

3. Returer

Viktigt: Returpolicyn täcker inte personifierade produkter, dvs produkter med anpassade broderier.

3.1 Allmän information

Vi antar en 14-dagars returpolicy vilket innebär att alla icke-personliga produkter som köps på denna webbplats kan returneras till oss inom tidsramen. Du måste kontakta oss inom 14 dagar efter att produkten/produkterna kom i din ägo och produkten/produkterna måste returneras till oss utan onödiga förseningar. Returprodukter ska returneras i samma skick som de skickades och de ska skickas i originalförpackning.

Om produkten inte är felaktig (dvs. om du ändrat dig eller om du är missnöjd med produkten av någon annan anledning), kommer fraktkostnaden att falla på dig. Och det är ditt ansvar att paketet kommer fram säkert till oss, så vi rekommenderar att du använder en budtjänst där det går att spåra försändelsen.

Om produkten är felaktig när du tar emot den, vänligen kontakta oss via vårt kontaktformulär så hjälper vi dig (se mer information under Tillverkargaranti).

Vi förbehåller oss rätten att ge en delvis återbetalning i de fall varan/produkterna inte är i oanvänt skick, är skadade eller saknar delar som inte beror på vårt fel.

3.2 Hur returer fungerar

Kontakta oss genom kontaktformuläret på vår hemsida och bifoga fakturan till meddelandet som ett köpbevis. Och skriv gärna också anledningen till returen. Vi kommer då att återkomma till dig så snart som möjligt med information om vart produkten/produkterna ska skickas. Så snart vi har mottagit produkten/produkterna och gjort en inspektion kommer vi att informera dig om vårt beslut. Om en återbetalning godkänns kommer vi automatiskt att kreditera köpet till ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod. Om produkten/produkterna är skadade, inte i originalskick eller saknar delar kommer vi att informera dig om du är berättigad till en delvis återbetalning. Detta avgörs från fall till fall beroende på hur allvarlig skadorna är eller vilka delar som saknas.

VIKTIGT – Länder utanför Europeiska unionen.

Vår returpolicy gäller fortfarande för länder utanför EU som Norge, Schweiz och Storbritannien. Men du som kund måste fylla i de nödvändiga tullformulär som krävs för att returnera en vara. Vi kommer att förse dig med den nödvändiga information du kan behöva men det är i slutändan du, kundens, ansvar att formulären är korrekt ifyllda.

4. Återbetalningar

4.1 Medlemsländer i Europeiska unionen

I enlighet med vår 14-dagars returpolicy erbjuder vi full återbetalning på alla icke-personifierade produkter köpta via arozzi.se. Om en återbetalning godkänns kommer vi automatiskt att kreditera köpet till ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod.

4.2 Länder utanför Europeiska unionen

Norge

I enlighet med vår 14-dagars returpolicy erbjuder vi full återbetalning på alla icke-personifierade produkter köpta via arozzi.se. Men vi kan bara återbetala det belopp du betalat i vår webbshop. Med andra ord kan vi inte återbetala importmomsen. Istället måste du själv ansöka om återbetalning av momsen. Du kan hitta mer information om detta här.

Schweiz

I enlighet med vår 14-dagars returpolicy erbjuder vi full återbetalning på alla icke-personifierade produkter köpta via arozzi.se. Men vi kan bara återbetala det belopp du betalat i vår webbshop. Med andra ord kan vi inte återbetala importmomsen. Istället måste du själv ansöka om återbetalning av momsen. Du kan hitta mer information om detta här.

5. Tillverkargaranti

Denna begränsade tillverkargaranti gäller alla produkter som köps från Arozzi Europe eller någon av våra officiella återförsäljare i Europa.

5.1 Vad täcker denna begränsade garanti?

Denna begränsade garanti täcker eventuella defekter i material eller utförande under normal användning under de första två åren från inköpsdatumet.

5.2 Garantiperiod.

Garantiperioden för alla produkter som köps från Arozzi Europe eller någon av de officiella återförsäljarna är 2 år från inköpsdatumet. En ersättningsprodukt eller reservdel tar på sig den återstående garantin för originalprodukten.

5.3 Vad kommer vi att göra för att åtgärda problem?

Under garantiperioden kommer Arozzi Europe att utan kostnad reparera eller byta ut produkt(er) eller delar av en produkt som visar sig vara defekt på grund av felaktigt material eller utförande, vid normal användning och underhåll. Arozzi Europe kommer i första hand att rätta till problemet genom att byta ut de felaktiga delarna utan kostnad, med hjälp av nya eller renoverade ersättningsdelar.

5.4 Vad täcker inte denna begränsade garanti?

Denna begränsade garanti täcker inte några problem som orsakas av:

    • Slitage– Normalt slitage från daglig användning inklusive men inte begränsat till: nedsuttet och skrynkliga material, färgblekning och flagningar.
    • Modifieringar – Skador som har uppstått under eller på grund av modifieringar av produkterna som inte har godkänts direkt av oss.
    • Fysiska Skador– Skador eller förändringar av produktens struktur och/eller material, inklusive men inte begränsat till bucklor, hack och fläckar.

5.5 Vad måste du göra?

För att få garantiservice måste du först kontakta oss via vårt kontaktformulär så att vi kan fastställa problemet och hitta den mest lämpliga lösningen för dig. Du hittar formuläret här.

6. Integritetspolicyn

På Arozzi har vi åtagit oss att vara transparenta i allt vi gör och detta inkluderar naturligtvis hur din personliga information hanteras. All information som vi samlar in används uteslutande för att ge dig som kund den bästa möjliga upplevelsen. Vi delar inte dina personuppgifter med andra företag i marknadsföringssyfte, och vi samlar inte in mer information än absolut nödvändigt. Du kan läsa hela integritetspolicyn här.

7. Kontakt

Om du har några frågor om villkoren på denna sida, tveka inte att kontakta oss på: info[a]arozzi.se.

Senast uppdaterad: 2022-01-24