Support
FAQ
Innan du kontaktar supportteamet kan du kika i vår FAQ för att se om du kan hitta svaret själv.
Garantier & Returer
Här kan du hitta all information om vår garantier, returpolicyer och hur supporten hanteras.
Frakt & leverans
Kolla vilka länder vi kan leverera till och de genomsnittliga leveranstiderna.
Monteringsguider
Behöver du monteringsguider? Vi har dig täckt!
Programvara
Här kan du hitta programvaran för vår Favo mus och Occhio webbkameror.
Kontakta Supporten
Har du frågor eller behöver hjälp med en produkt, tveka inte att kontakta oss. Vårt supportteam hjälper alltid gärna till!
General Questions
Vårt supportteam hjälper alltid gärna till! Du kan kontakta dom genom detta formulär.
Vi har två års garanti på alla våra produkter.
Ja, garantin gäller fortfarande, så det spelar ingen roll var produkten köps ifrån.
Garantin täcker i princip allt utom skador som tydligt är gjorda av användaren. Detta kan till exempel vara fläckar eller repor.
Oftast försöker vi lösa ärenden genom att skicka ut reservdelar. Det är ganska svårt att skicka stora föremål som skrivbord och stolar över hela Europa så reservdelar är vanligtvis den bästa metoden.
Nej, vi erbjuder endast e-postsupport. Om det finns ett problem kan vi behöva en kopia av kvittot och bilder på felen till exempel. Så e-post är lättare för båda parter. Men vi är snabba på att svara så inga bekymmer där!
Måndag – torsdag: 07.30 – 16.00 (CET).
Fredag: 07:00 – 14:00 (CET).
Vi har stängt på helgerna.
Supportteamet svarar alltid inom 1 arbetsdag, så om du inte har hört från dem måste något ha gått fel med formuläret. Du kan kontakta dem direkt här: support@arozzi.se
Kontakta supportteamet här. Förhoppningsvis kommer de att kunna ersätta den skadade delen. Annars hittar de en annan lösning!
Våra försändelser hämtas upp runt 14.00 så om du lägger din beställning tidigt så skickas den ut samma dag. Och du kan hitta de genomsnittliga leveranstiderna här.
Vi erbjuder följande betalningsmetoder:
Stripe – Betala direkt med ditt kredit-/betalkort.
PayPal – Betala via ditt PayPal-konto eller ditt kredit-/betalkort
Klarna Payments – Detta är endast tillgängligt för dessa länder: Österrike, Danmark, Tyskland, Finland, Nederländerna, Sverige och Storbritannien
Banköverföring – Efter att beställningen är gjord får du våra bankuppgifter och du kan sedan överföra pengarna manuellt från din bank.
Vi tar 9,95 Euro för varje skickat paket. Så större föremål som stolar och skrivbord kostar 9,95 Euro styck att skicka ut. Men mindre föremål som mikrofoner och headsets skickas tillsammans så det är bara fraktkostnad för dem.
Exempel – En kund beställer följande produkter:
Vernazza Black Gaming Chair (En fraktkostnad)
Favo Gaming Mouse + Area Headset (En fraktkostnad)
Den totala fraktkostnaden för denna beställning blir 19,90 Euro.
Kontrollera din skräppostinkorg. Om bekräftelsen inte finns där kan du kontakta supportteamet här.
Kontakta supportteamet så snart som möjligt! Om beställningen inte har skickats ut kommer de att kunna avbryta den. Support form.
Om ditt land inte finns i listan så kan vi inte leverera till dig direkt från oss. Men du kan kontakta supportteamet här. De kan förhoppningsvis hjälpa dig att hitta en återförsäljare.
Ja, om du har ett momsregistrerat företag kan vi lösa detta från vår sida. Vänligen kontakta oss genom att använda formuläret längst ner på denna sida. Se till att skriva ditt momsnummer så att vi kan dubbelkolla det.
Kontakta supportteamet direkt. Om beställningen inte har skickats ut kommer de att kunna uppdatera din beställningsinformation. Supportformulär.
Du kan registrera dig på en väntelista på produktsidan. På så sätt kommer du att få ett e-postmeddelande så snart produkten finns i lager igen. Om du vill ha mer detaljerad information kan du kontakta supportteamet här.
Ja, vi har 14 dagars returrätt så om du är missnöjd med din produkt kan du returnera den. Men vi erbjuder inte gratis returer så fraktkostnaden måste du betala. Du kan hitta mer information här.
Vi har 14 dagars returrätt som börjar när du har mottagit produkterna. Du kan hitta mer information här.
Nej, vi erbjuder inte gratis returer. Returkostnaden måste betalas av kunden. Men vi kan hjälpa till med en returetikett så att returkostnaderna hamnar på vårt konto. Vi drar sedan av kostnaden från återbetalningen. Vi brukar ha bättre avtal med fraktbolagen så att vi kan få ett bättre pris.
Nej, det går tyvärr inte. Om du har köpt en produkt från en annan återförsäljare måste du kontakta dem om att returnera varan. Men om det finns några problem med din produkt hjälper vi dig naturligtvis mer än gärna. Skicka bara ett e-postmeddelande till vårt supportteam här.
Product Questions
Du kan titta på vår stolsguide. Detta kommer förhoppningsvis att hjälpa dig att hitta den perfekta stolen för dig.
PU-lädret är ganska motståndskraftigt mot fläckar så i de flesta fall räcker det att använda en fuktig trasa eller duk. För tuffare fläckar kan du använda en alkoholbaserad rengöringslösning. Se bara till att torka bort alkoholen med vatten efteråt så att lädret inte torkar ut.
Du kan rengöra din tygstol med en fuktig trasa eller torrt rengöringsmedel som vanligtvis tar bort de flesta former av fläckar. Du kan också använda en ångtvätt.
Beroende på var ljudet kommer ifrån, kanske du kan lösa det här problemet själv! Försök hitta den del som gör ljuden och smörj in den. Du kan hitta en detaljerad guide här.
För att låsa upp tiltmekanismen under sitsen måste den vänstra spaken lutas uppåt. Och om den har fastnat kan du försöka luta dig bakåt när du sitter i stolen med lite extra kraft. Eller så kan du be någon att dra lite i ryggstödet medans du sitter i stolen. Detta brukar göra susen.
Ryggstödet måste vara monterat för att tiltfunktionen ska fungera. Du behöver den extra hävstångseffekten som ryggstödet ger.
På de flesta modeller är skruvarna redan förmonterade på stolen. Så dubbelkolla under sätet och på sidorna av ryggstödet. Men om de verkligen saknas kan du kontakta vårt supportteam genom att använda formuläret längst ner på denna sida.
Hjulen är gjorda i ett PU-material och det är möjligt att de lämnar märken på ett känsligt golv. Om du är orolig skulle jag rekommendera att du använder en golvmatta.
Det vanliga tyget är ett tygöverdrag som du hittar i de flesta vanliga kontors-/datorstolar. Överdraget andas, men vävningen är inte lika tät och överdraget kan vara något strävt vid beröring.
Woven Fabric är nästa steg upp, med ett mjukt tyg som är tätt vävt för att förbättra plyschkänslan samtidigt som det ger en bra andningsförmåga.
Soft Fabric tenderar att vara det bästa tyget, som består av möbeltyg av möbelkvalitet för ultimat komfort, stöd och hållbarhet!
Vi har en allmän monteringsguide tillgänglig här. Det kanske inte är exakt samma modell som du har men stegen ligger ganska nära varandra för alla våra olika stolsmodeller.
100% naturgummi med ett toppskikt av tyg.
Yes! Du kan hitta extra musmattor här: accessoarer.
Se till att skruvarna inte är åtdragna hela vägen under monteringen. I det sista steget ser du till att allt stämmer och först då går du vidare och drar åt skruvarna. Du kan hitta en video guide här.
Tyvärr säljer vi inga kit för att konvertera den vanliga Arenan till den motoriserade versionen.
Du kan hitta en detaljerad videoguide här.
Microphones
Kondensatormikrofoner är ganska känsliga, så för att göra det bästa av det bör du ha den nära munnen med låg förstärkning. Detta kommer att säkerställa att din röst plockas upp samtidigt som bakgrundsljudet är på ett minimum.
Dubbelriktad(Bidirectional) – Tar upp ljud från framsidan och baksidan.
Njure (Cardoid) – Picks up audio from the front.
Njure -10 dB (Cardioid -10 dB) – Tar upp ljud framifrån men med reducerad känslighet.
Rundtagande(Omnidirectional) – Tar upp ljud från alla håll.
Mice
Ja, musen fungerar men programvaran stöds tyvärr inte. Du kan dock styra både DPI och LED med musknapparna.
Du kan binda om alla knappar genom programvaran som finns tillgänglig på produktsidan.
RGB-belysningen kan styras direkt på musen, eller via mjukvaran som är kompatibel med Windows!
Yes! Musen har ett imponerande känslighetsområde, från 200 dpi till ~16000 dpi!
Honecomb-designen har många syften, de två primära är minskad vikt och ökad ventilation! Det gjorde det också möjligt för oss att integrera interna designelement.
Headset
Ja, det ingår en ljudsplitter som låter dig ansluta lurarna till de flesta populära konsoler såsom Xbox, Playstation och Switch.
Yes! Mikrofonen på Aria-headsetet är avtagbar.
Velocita Racing Stand
Nej du kan använda alla stolar som har femstjärnigt hjulbas. Du kan antingen koppla ihop din stol med hjälp av de medföljande remmarna eller så kan du koppla stativet direkt till hjulbasen. Du behöver bara ta bort två utan hjulen från hjulbasen.
Yes! Velocitan kan justeras till både vänsterhänta och högerhänta personer.
Du kan hitta en detaljerad videoguide här!
Tack för ditt intresse för Arozzis produkter och tjänster. Denna begränsade tillverkargaranti gäller alla produkter som köps från Arozzi Europe eller någon av våra officiella återförsäljare i Europa.
Vad täcker denna begränsade garanti?
Denna begränsade garanti täcker eventuella defekter i material eller utförande under normal användning under de första två åren från inköpsdatumet.
Garantiperiod.
Under garantiperioden kommer Arozzi Europe att utan kostnad reparera eller byta ut produkt(er) eller delar av en produkt som visar sig vara defekt på grund av felaktigt material eller utförande, vid normal användning och underhåll.
Vad kommer vi göra för att rätta till problem?
Arozzi Europe kommer i första hand att åtgärda problemet genom att byta ut de felaktiga delarna utan kostnad, med hjälp av nya eller renoverade reservdelar.
Hur länge varar garantiperioden?
Garantiperioden för alla produkter, köpt från Arozzi Europe eller någon av de officiella återförsäljarna är 2 år från inköpsdatumet. En ersättningsprodukt eller reservdel tar på sig den återstående garantin för originalprodukten.
Vad täcker inte denna begränsade garanti? Denna begränsade garanti täcker inte några problem som orsakas av:
- Slitage– Normalt slitage från daglig användning inklusive men inte begränsat till: nedsuttet och skrynkliga material, färgblekning och flagningar.
- Modifieringar– Skador som har uppstått under eller på grund av modifieringar av produkterna som inte har godkänts direkt av oss.
- Fysiska Skador – Skador eller förändringar av produktens struktur och/eller material, inklusive men inte begränsat till bucklor, hack och fläckar.
Vad måste du göra?
För att få garantiservice måste du först kontakta oss via vårt kontaktformulär så att vi kan fastställa problemet och hitta den mest lämpliga lösningen för dig. Du hittar formuläret nedan eller så kan du klicka här.
Vi använder oss av en 14 dagars returpolicy vilket innebär att alla icke-personifierade produkter som köps på denna webbplats kan returneras till oss inom sagd tidsram. Du måste kontakta oss inom 14 dagar efter att produkten/produkterna kom i din ägo och produkten/produkterna måste returneras till oss utan onödiga förseningar.
Returprodukter ska returneras i samma skick som de skickades och de ska skickas i sin originalförpackning.
Om produkten inte är defekt, (dvs. om du ändrat dig eller om du är missnöjd med produkten av någon annan anledning), kommer fraktkostnaden att falla på dig. Och det är ditt ansvar att paketet kommer fram säkert till oss så vi rekommenderar att du använder en frakttjänst där det är möjligt att spåra försändelsen.
Om produkten är felaktig när du tar emot den, kontakta oss via vårt kontaktformulär så hjälper vi dig (se mer information under Tillverkargaranti).
Vi förbehåller oss rätten att ge en delvis återbetalning i de fall varan/produkterna inte är i oanvänt skick, är skadade eller saknar delar som inte beror på vårt fel.
Hur returer fungerar
Kontakta oss genom kontaktformuläret på vår hemsida och bifoga fakturan till meddelandet som ett köpbevis. Och skriv gärna också anledningen till returen.
Vi kommer då att återkomma till dig så snart som möjligt med information om vart produkten/produkterna ska skickas.
Så snart vi har mottagit produkten/produkterna och gjort en inspektion kommer vi att informera dig om vårt beslut.
Om en återbetalning godkänns kommer vi automatiskt att kreditera köpet till ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod.
Om produkten/produkterna är skadade, inte i originalskick eller saknar delar kommer vi att informera dig om du är berättigad till en delvis återbetalning. Detta avgörs från fall till fall beroende på hur allvarlig skadorna är eller vilka delar som saknas.
Viktigt: Returpolicyn omfattar inte personliga produkter, dvs produkter med anpassade broderier.
In cases where packages remain unclaimed at your local post office, or when deliveries are refused either at the point of delivery or during transit, Arozzi retains the authority to charge a handling fee. This fee is designed to cover the costs associated with the shipping and handling of the returned package.
Avgiften varierar beroende på leveransland och paketets storlek.
För de flesta länder använder vi fraktbolaget UPS. Det enda undantaget är Sverige där vi använder oss av fraktbolaget PostNord. Beställningar till Sverige hämtas upp cirka 15.30 (CET). Paketen som hämtas ut av UPS kommer att hämtas upp mellan 13.00 – 14.00 (CET). Så om du lägger din beställning tidigt kommer paketen att skickas samma dag.
Alla paket skickas från vårt lager i Sverige. När beställningen har skickats får du ett e-postmeddelande till den adress du angav i kassan med information om hur du spårar ditt paket.
Från och med 2020-09-10 kan du även att se spårningsinformationen under beställningar när du är inloggad på ditt konto.
UK-specifik information (förutom Nordirland) – Efter Brexit trädde i kraft fungerar momsen och tullavgifterna annorlunda mot tidigare. Vi kan nu bara leverera beställningar till Storbritannien med ett produktvärde över £135.
Country | Average Delivery Time | Shipping Company |
---|---|---|
Åland Islands | 3 – 4 Business Days | UPS |
Austria | 3 Business Days | UPS |
Belgium | 2 Business Days | UPS |
Bulgaria | 6 Business Days | UPS |
Croatia | 5 – 6 Business Days | UPS |
Czech Republic | 3 – 4 Business Days | UPS |
Denmark | 1 – 2 Business Days | UPS / PostNord |
Estonia | 3 Business Days | UPS |
Finland | 3 Business Days | UPS / PostNord |
France | 3 Business Days | UPS |
Germany | 2 – 3 Business Days | UPS |
Great Britain | 4-5 Business Days | UPS |
Greece | 6 Business Days | UPS |
Hungary | 6 Business Days | UPS |
Italy | 3 Business Days | UPS |
Latvia | 5 Business Days | UPS |
Lithuania | 5 Business Days | UPS |
Luxembourg | 2 – 3 Business Days | UPS |
Netherlands | 2 Business Days | UPS |
Norway | 3 Business Days | UPS / PostNord |
Poland | 2 – 3 Business Days | UPS |
Portugal | 4 – 5 Business Days | UPS |
Republic of Ireland | 4 Business Days | UPS |
Romania | 6 Business Days | UPS |
Slovakia | 5 Business Days | UPS |
Slovenia | 3 Business Days | UPS |
Spain | 4 – 5 Business Days | UPS |
Sweden | 1 – 2 Business Days | PostNord |
Switzerland | 4 – 5 Business Days | UPS |
Favo Gaming Mouse
The Favo Software is not comatible with MAC OS.
Favo 2 Gaming Mouse
The Favo 2 Software is not comatible with MAC OS.
Behöver du hjälp med någon av våra produkter? Eller har du kanske bara en allmän fråga till Arozzi? Tveka inte att höra av dig till oss! Desto mer information du ger desto bättre kommer vi att kunna hjälpa dig.
För att kunna skicka ut reservdelar behöver vi följande information från dig:
1. Kopia av kvittot.
2. En bild på problemet
3. Din leveransadress
4. Telefonnummer (för SMS avisering)
*Det går bra att skriva till oss både på Svenska och Engelska.